наказом Голови Окружного адміністративного суду
АР Крим
№ 13.2 - АГ
від « 20 » червня 2008р.
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок розгляду звернень громадян і юридичних осіб Окружним адміністративним судом Автономної республіки Крим
1.1. Положення про порядок розгляду звернень громадян і юридичних осіб (далі - Положення) встановлює порядок розгляду пропозицій, заяв і скарг фізичних та юридичних осіб, звернень і запитів народних депутатів Окружним адміністративним судом Автономної республіки Крим.
1.2. Положення розроблено відповідно до вимог Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації".
1.3. Наведені у Положенні терміни вживаються в такому значенні:
звернення - викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
пропозиції (зауваження) - звернення, де висловлюються поради, рекомендації щодо діяльності суду, а також думка щодо врегулювання і вдосконалення їхньої діяльності;
заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності суду , посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю) голови суду, заступника голови суду, судді, керівника апарату суду, працівників суду;
колективне звернення - звернення двох і більше осіб.
повторне звернення - звернення, що надійшло від тієї самої особи з того самого питання.
депутатський запит/ - це вимога народного депутата дати офіційну відповідь з питань, віднесених до їх компетенції;
депутатське звернення - викладена в письмовій формі пропозиція народного депутата, звернена до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, керівників підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян здійснити певні дії, дати офіційне роз'яснення чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції;
2. Вимоги до звернень
2.1. Окружним адміністративним судом АР Крим Радою здійснюється розгляд звернень щодо внутрішньої діяльності суду, що безпосередньо не пов'язані із здійсненнім правосуддя.
2.2. Звернення, оформлені відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян" і подані до суду в установленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
2.3. Звернення до суду може бути надіслано поштою, передано громадянином особисто або через уповноважену ним особу. Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб.
2.4. У зверненні вказується, кому адресоване звернення, прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина та викладається суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути надруковане або написане від руки та підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
2.5. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також те, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
2.6. Не розглядаються і повторні звернення від одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, якщо перше вирішене по суті, а також ті скарги, які подані з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян", та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
3. Розгляд звернень та прийняття рішень за результатами розгляду
3.1. Письмові звернення, оформлені відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян" підлягають обов'язковому розгляду.
3.2. Письмове звернення розглядається безпосередньо посадовими особами Окружного адміністративного суду АР Крим до яких воно адресовано
3.3. Відповідь за результатами розгляду звернення надсилається заявнику поштовим відправленням, або вручається особисто.
3.4. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення (якщо звертаються двоє і більше громадян) надсилається тому громадянину, який у зверненні підписався першим або адреса якого вказана. У тексті відповіді вказується кількість громадян, що звернулися.
4.1. Звернення розглядаються і вирішуються, як правило, в термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, встановлюється необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну
4.2. Термін розгляду звернень обчислюється з дня, що настає за днем реєстрації звернення, до дня надіслання заявникові відповіді на його звернення. Якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, визначений відповідно до закону, днем закінчення строку є перший після нього робочий день.
4.3. Звернення громадян, які мають установлені законом пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
5. Особливості розгляду звернень та запитів народних депутатів
5.1. Робота щодо розгляду звернень та запитів народних депутатів береться під особистий контроль керівника апарату суду.
5.2. Про наслідки розгляду питань, порушених у таких зверненнях і запитах, повідомляється народний депутат.
5.3. Не підлягають розгляду звернення народних депутатів України, депутатів місцевих рад щодо розгляду конкретних судових справ.
Авторам таких звернень у десятиденний термін надаються роз'яснення про неприпустимість втручання у здійснення правосуддя з посиланням на відповідні норми Конституції України та чинного законодавства.
5.4. Депутатський запит розглядається у десятиденний термін після надходження.
5.5. Якщо депутатське звернення з об'єктивних причин не може бути розглянуто у встановлений строк, депутату зобов'язані письмово повідомити про це з обґрунтуванням мотивів необхідності продовження строку розгляду.
5.6. .Якщо в депутатському зверненні, яким направляється для розгляду в межах компетенції звернення заявника, міститься прохання повідомити про наслідки розгляду лише заявника, то відповідь народному депутатові не надається.
6. Порядок реєстрації, обліку та зберігання звернень
6.1. Усі звернення, що надійшли до суду реєструються в день їх надходження. Конверти, у яких надійшли звернення, зберігаються разом із цими зверненнями.
6.2. Письмові звернення, подані під час прийому, також підлягають реєстрації.
6.3. Усе листування щодо звернень ведеться за номерами, присвоєними під час реєстрації.
6.4. У разі надходження повторних звернень їм надається черговий реєстраційний номер, а у відповідній графі журналу реєстрації робиться позначка "повторно".
6.5. Звернення, на які надаються попередні відповіді, з контролю не знімаються. Контроль завершується лише після прийняття рішення і вжиття заходів щодо вирішення звернення та надання письмової відповіді.
6.6. Відповідальність за організацію розгляду звернень суддів та ведення діловодства щодо таких звернень покладається на старшого консультанта суду.